یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

قیمت‌های پیشنهادی پلی پروپیلن و پلی اتیلن ماه سپتامبر در ترکیه زیر سایه اقتصاد شکننده 
فعالان بازار پلی اولفین در حالی قیمت های پیشنهادی واردات ماه سپتامبر را از طرف تامین کنندگان همیشگی خود  دریافت کرده اند که اقتصاد ترکیه با چالش های زیادی روبروست. 

گروه ترجمه ویکی پلاست: گرچه قیمت‌های اعلام شده اولیه پلی‌پروپیلن، نسبت به ماه اوت افزایش یافته‌اند اما فعالیت بازار تنها به استعلام قیمت محدود شده  و تلاش‌های فروشندگان بی نتیجه مانده است.

در همین حال، رکود شدیدتر در معاملات پلی اتیلن نسبت به پلی پروپیلن، باعث شده بسیاری از تامین کنندگان پیشنهادات خود را با همان قیمت های قبلی برای ماه جدید نیز تمدید کنند. 

یک تولید کننده می‌گوید: "بسیاری از تولیدکنندگان پلی اتیلن، مواد خام خود را بر مبنای دلار خریداری می‌کنند، اما محصول نهایی خود را با لیر به فروش می‌رسانند. به همین دلیل، عوامل اقتصادی پویایی تقاضا در بازار پلی اتیلن را به طرز چشمگیری بیشتر از بازار پلی پروپیلن تحت تاثیر قرار داده است. زیرا تولید کنندگان پلی پروپیلن می توانند بر روی صادارات و فروش محصول خود بر مبنای دلار تمرکز کنند." 

ر بازار پلی پروپیلن، فروشندگان سعودی و هندی قیمت های خود را  20 تا 30 دلار به ازای هر تن در این ماه افزایش داده‌اند. با اشاره به این واقعیت که قیمت‌های پلی‌پروپیلن با مقادیر وارداتی چین برابر است. با این وجود، محدودیت‌های نقدی مداوم، و افزایش نرخ برابری دلارنسبت به لیر ترکیه و عرضه یکنواخت مانع از افزایش قیمت ها در معاملات شد.

یک خریدار عمده  پلی پروپیلن عقیده دارد  "فروشندگان مایل به انجام نقدی معاملات هستند در حالیکه خریداران در تلاشند پرداخت‌ها را در طولانی مدت انجام دهند. همین منجر به تضعیف فعالیت تجاری می شود. نکته اصلی خریدن مواد خام اولیه نیست بلکه توانایی برای پرداخت  است. "

در مورد پلی اتیلن ، منابع خاورمیانه یک سیاست قیمت گذاری پایدار برای ترکیه در نظر گرفته‌اند. یکی از تولیدکنندگان می‌گوید "ما پیشنهادات ثابتی از یک شرکت بزرگ عربستان سعودی دریافت کردیم. اما تا زمانیکه قرار داد فروش محصول نهایی خود را قطعی نکنیم قصد نداریم هیچ خریدی انجام دهیم." 

در مجموع، نارضایت از کاهش وام های بانکی در میان فعالان بازار ترکیه افزایش یافته است و یکی از تجار می گوید: "تا زمانیکه سیستم بانکی به ثبات نرسد تقاضا در بازار پلیمر بهبود پیدا نمی کند." 

علاوه بر دورنمای نامشخص اقتصادی، روند قیمت پلی اتیلن و پلی پروپیلن در بازارهای چین پشتوانه محکمی برای  فروشندگان ترکیه نیست زیرا بازارهای واردات پلی الفین چین نیز تحت فشار ناشی از تضعیف ارزهای محلی نسبت به دلار به دلیل افزایش بحران های تجاری با ایالات متحده قرار دارند.  بعلاوه، میزان عرضه در حال افزایش است و تقاضا در چین محدود است.

در همین حال، فعالان بازار به احتمال کاهش عرضه در ترکیه در میان مدت اشاره می کنند. زیرا خطرات ناشی از ناپایداری ارز، بسیاری از معامله گران در ترکیه را در مورد جایگزینی سهام خود محتاط کرده است.

یکی از معامله گران عقیده دارد "اگر به خاطر شرایط غم انگیز اقتصادی نبود، بازار پلی اتیلن و پلی پروپیلن ترکیه با توجه به محاسبات تورمی چین، رونق می‌گرفت.

اما با اینکه تولیدکنندگان خاورمیانه‌ای به دلیل کاهش تقاضا در ماه سپتامبر، قیمت‌های خود را کاهش داده اند چین هم در این هفته بازار مناسبی برای ترکیه به نظر نمی رسد."

منبع: chemorbis

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟